יום חמישי, 5 בינואר 2012

מדריך ספות נוער

כשאנחנו חושבים על ספת נוער, אנחנו מדמיינים ספה נפתחת למיטה נוספת שממוקמת באיזה חדר נידח בבית. אבל היום כבר יש סוגים רבים של ספות, בדרגות שכלול שונות, עם כל מיני פונקציות לנוחיות מושלמת ובכל מיני עיצובים עדכניים. רבים מעדיפים היום לרכוש ספות נוער עבור ילדיהם בבית, אפילו מגילאים קטנים יותר. אז מהי בעצם ספת נוער? קבלו את המדריך השלם:

בדרך כלל מורכבת ספת הנוער משתי מיטות  – מיטה מעל ומיטה מתחת ותורמות רבות בעיצוב חדרי הנוער. המנגנון שבו המיטה מתחת נפתחת בקלות למיטה זוגית או שתי מיטות נפרדות נקראת מנגנון "על-קל". ספת הנוער יכולה להגיע מראש בגדלים משתנים, נניח ברוחב של מיטה וחצי.
מתחת למזרן העליון ניתן למצוא פעמים רבים גם ארגז מצעים לאחסון, בגדלים שונים, בו ניתן לאחסן בגדים, מצעים, צעצועים, ובעצם כל מה שרוצים.



ממה ספת נוער עשויה?  המזרן עשוי ממערכות קפיצים משוכללות או ספוג. יש ספות נוער שאפשר להוסיף למזרן שלהן תוספת של חומרים שונים ומיוחדים כמו לטקס – חומר טבעי, אנטי-בקטריאלי וגמיש, שמתאים עצמו לקימורי הגוף באופן מושלם או ויסקו-ג'ל - חומר שמתרכך בהשפעת החום, משחרר לחצים ובכך מתאים עצמו לגוף.
פעמים רבות מכסה את המזרן אפילו שכבת ריפוד אנטי-בקטריאלית מיוחדת, או חומר דוחה לכלוך, לחות ואבק. שכבת הריפוד העליונה אמורה להיות נעימה ונוחה למגע. לפעמים ידברו אתכם על מזרן העשוי תפירת קווילט שהיא תפירה איכותית יותר.
באשר לפונקציות – ספות נוער רבות כיום מכילות אפשרות לכוונון חלקים שונים של המיטה כדי שיהיה ניתן לשכב בה בנוחות ואפילו לבצע עליה כל מיני פעילויות. למשל, החלק העליון של הגב והצוואר עשוי לעלות למעלה כך שאפשר לשבת במיטה בנוחות, לקרוא ספר, להכין שיעורים, לשחק במחשב או סתם לאכול. גם החלק של הרגליים יכול לעלות כדי שיהיה אפשר לשבת בנוחות מרבית.


קיימים כל מיני סוגי מנגנונים. קיים מנגנון חשמלי בה משנים את זווית המיטה באמצעות שלט חשמלי, ולא צריך אפילו לצאת מהמיטה עבור זה. וקיים גם מנגנון פנאומטי – אפשר לשנות את הזווית של המיטה באמצעות בוכנה מיוחדת. גם זה מתרחש בלי לצאת מהמיטה. קיים גם מנגנון הידראולי – באמצעות לחיצה על כפתור הידראולי ניתן לשנות את זווית הספה.
עיצוב הספות הוא בדרך כלל מודרני, חדשני וצעיר, מותאם לרוח של בני הנוער ולטרנדים השולטים באותה תקופה. צבעי הריפוד של הספה וגם הדגמים השונים ניתנים לבחירה, ולפעמים אפילו תוכלו לעצב ספה משלכם מבין הדגמים השונים הקיימים.



ספות נוער מכילות אלמנטים שונים של בריאות ששומרים על הגב ועמוד השדרה. כך למשל, לעתים קיימת מערכת תמיכה אורטופדית לתמיכה אופטימאלית בגב ולשינה בריאה ונוחה, או המרכז הבריאותי שתומך בחלק האמצעי של עמוד השדרה ומונע תופעות כמו שקיעת המזרן – תופעת הערסול.
שלדת המיטה עשויה להיות עשויה ממתכת, בשילוב עם עץ מלא לדוגמה. ניתן להוסיף לספה גם תוספות שונות כמו מעקה בטיחות.