יום שלישי, 9 באוגוסט 2011

מיטות נוער ומיטות ילדים

בחירת מיטות ילדים או מיטות נוער של גודנייט היא משימה מורכבת וחשובה. כולנו יודעים ששינה טובה תורמת וחשובה להתפתחות של ילדים. זה הזמן בו הם גדלים, חולמים ומתפתחים (פיסית ונפשית). ישנם מגוון עיצובים וסגנונות של מיטות ילדים. הן מגיעות בגדלים שונים, הן עשויות מחומרים שונים והן מגיעות ברמות גימור שונות בתכלית.
כיצד בוחרים מיטת ילדים או מיטת נוער של עמינח? להלן מספר טיפים וכללים עליהם כדאי להקפיד בעת רכישת מיטת ילדים:
אחד הגורמים החשובים ביותר בעת בחירת מיטת ילדים הוא הבטיחות. הבטיחות כוללת מספר רכיבים:
מעקה בטיחות- מעקה בטיחות נועד למנוע נפילה של הילד מהמיטה. במהלך השינה ילדים רבים מתהפכים וזזים, המעקה מונע מהם חבלות שונות. חשוב לשים לב שהמרווח הקיים בין המעקה לבין מסגרת המיטה צר יותר מראש של ילד- כדי למנוע מצב בו ראשו של הילד נתקע במרווח.
גימורים- מיטות ילדים, כמו יתר הריהוט בחדר ילדים צריכות להיות חלקות, ללא בליטות או קצוות חדים. יכולתם של ילדים להיזהר אינה מפותחת, כמו כן הם לרוב רצים ומשתוללים ואינם שמים לב לסביבתם. בכדי לבדוק האם הגימורים אכן טובים, כל שעליכם לעשות הוא להעביר את ידיכם על מסגרת המיטה ולהבחין בקיומן של בליטות.

מבנה המיטה- מיטת ילדים צריכה להיות חזקה מספיק בכדי לשאת את הילד בשנתו. בכדי לבדוק שהמיטה חזקה, בדקו את הברגים, אם יש צורך דאגו לחיזוקם. טלטול קל של המיטה יוכל לשלול בעיות מבנה. כמו כן, בדקו שאין מרווחים גדולים בין מסגרת המיטה למזרן עצמו כך שאצבעות ילדיכם לא תתפסנה.
מזרן- מזרון למיטת ילדים חשוב לבריאות והתפתחות עמוד השדרה והיציבה של הילדים. הוא כמובן בעל חשיבות והשפעה גדולה על איכות השינה. כמו מזרן לאנשים מבוגרים, ישנה חשיבות גדולה לאיכות. על המזרן רצוי להגן על ידי מבודד פלסטי שימנע בעיות לחות ורטיבות, למשל מהרטבות לילה.
החומר ממנו עשויה המיטה- מלבד החשיבות בחומר עמיד, כדאי לברר שהמיטה אינה צבועה בצבעים המכילים חומרים רעילים. במידה והמיטה נסדקת או הצבע מתקלף (מה שעשוי להיות תוצאה של בלאי טבעי), יש לתקנם במהירות.
אם אתם רוכשים את המיטה אצל נגר, ודאו שהוא מיומן ומכיר את הצרכים המיוחדים והיחודיים הנדרשים בעיצוב מיטת ילדים. אם בחרתם לפנות לספק, ודאו שמדובר בספק מוכר העומד בתקני בטיחות ומקפיד על איכות המוצרים אותם הוא מספק והשירות אותו הוא מעניק ללקוחותיו.



אפילו יותר מכל רהיט בחדר ילדים, המיטה צריכה להיות מעוצבת, אסתטית, מזמינה וגם בריאותית, היות והיא תורמת רבות להתפתחות הילד. המיטה היא רהיט גדול וחשוב בחדר הילדים והמראה שלה משפיע על המראה הכללי של החדר. תמיד ניתן לשלב ולהוסיף צבעים באמצעות מצעים צבעוניים המוסיפים דוגמאות לחדר. זיכרו שחדר ילדים לא נועד לשינה בלבד, הוא גם מקום למשחק, ללמידה ולאירוח. נסו לשלב עם המיטה פריטי ריהוט נעימים לעין, מעניינים ומגרים את המחשבה ואת ההתפתחות. כמובן שחשוב לשלב מקומות אחסון עבור הצעצועים השונים כך שהחדר לא יהיה מבולגן.