יום רביעי, 27 באפריל 2011

קניית ריהוט חדר שינה

קניית ריהוט לחדר שינה היא השקעה. במיוחד כאשר אתם מתכננים חדר שינה חדש לחלוטין ומתכוונים שהוא ישמש אתכם לתקופה ממושכת. לכן, כדאי לבצע תכנון מוקדם של החדר, למדוד את המרחב, לשרטט את המידות והפינות, לשקול אפשרויות שונות ולחשוב על סגנון שיתאים לכם לשנים הקרובות. ישנן אפשרויות רבות של עיצובים, צבעים, צורות וסגנונות של כל פריטי הריהוט לחדר השינה, הבחירה אינה קלה אך אפשר ליהנות מהתהליך.




גודל החדר

אחד הדברים העיקריים שצריכים להנחות אתכם בעת בחירת הריהוט הוא גודלו של חדר השינה שלכם. גודלו של החדר הוא אחד הגורמים העיקריים לקביעת סגנון העיצוב ובחירת הרהיטים. עליכם לחפש את הרהיטים שיוכלו לנצל את המרחב העומד לרשותכם בצורה הטובה ביותר כך שהחדר יהיה נוח ופונקציונאלי. ריהוט חדר שינה קטן עשוי להיות קשה יותר מאשר ריהוט חדר שינה גדול משום שמקום מוגבל עשוי לדרוש יותר גמישות. לעומת זאת, בעת רכישת ריהוט לחדר שינה גדול מומלץ לרוב להוסיף כמה פריטים נוספים כמו ספה או כורסא כך שהחדר לא ירגיש קר, מנוכר וריק. חשוב להבין מה באמת יהיה מתאים למרחב שלכם. האם אתם זקוקים למיטת קינג סייז או שתוכלו להסתפק במיטת קווין סייז? האם תוכלו להסתפק בארון בגדים של שתי דלתות או שיש לכם הרבה בגדים ונעליים ואתם זקוקים לארון גדול? עליכם לנסות ולוודא שיש עדיין מספיק מקום לעבור בקלות ברחבי החדר ולא נוצרת תחושה של צפיפות עם כל הרהיטים.

פריסת החדר

השיקול המרכזי השני הוא הפריסה של החדר. ברוב חדרי השינה הנפוצים יש לפחות חלון אחד, רצוי לנצל את האור המגיע מכיוון זה ואת כיוון האוויר שהוא מספק. לעיתים החדר אינו בנוי בצורה מרובעת אלא מלבנית (ולפעמים גם עם נישה מובנית לארון קיר). רהיטי חדר השינה חייבים להיות מסוגלים להתאים בנוחות בתוך גודלו של החדר ובהתאם למבנה שלו. לפני שאתם יוצאים לקניות נסו להחליט איזה סוג של רהיטים אתם מחפשים ואז הקפידו למדוד את האזור אליו מיועד אותו רהיט. אם החלטתם למקם שידה בין הארון לבין דלת הכניסה, מדדו את המרחב העומד לרשותכם ברמת דיוק גבוהה ולפי המידות שבידיכם צאו לאתר שידה מתאימה. לעיתים אנו מזלזלים בהפרשי גודל קטנים (כמה סנטימטרים לכל כיוון, מה כבר יקרה?) אבל בעת מיקום הריהוט או שאנו מגלים שהרהיט פשוט לא נכנס או שיש מעין מרווח מיותר שלא ניתן למלא והוא אינו אסתטי. זכרו שאתה עובדים עם פריטים תלת מימדים, לכן לא מספיק למדוד את שטח הרצפה, אלא יש למדוד את השטח מלא כדי לקבל מושג אמיתי איך הריהוט החדש יתאים למרחב.




שיקולים נוספים בחדר שינה

יש עוד כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שקונים רהיטים לחדרי שינה. מה הסגנון הרצוי? מודרני, קלאסי, עתיק או כיוון אחר. מה התקציב? ומה הדרך הטובה ביותר לנצל אותו? ישנם מקומות בהם תוכלו ליהנות מהנחות על רהיטים גמורים (למשל מתצוגה), או שישנם פריטים שרציתם לעצב ולבנות בעצמכם.
חשוב לבצע תכנון מוקדם ומחקר שוק. התייעצות עם איש מקצוע גם היא תועיל לכם לקראת ההשקעה.